Henri La Fontaine in de pers...

Op 4 december 2012 , werd de Oostenrijkse Daniela Camhy de eerste winnaar van de Prix Henri La Fontaine voor het Humanisme. Deze ceremonie, onder de leiding van de Belgische Senaat, gesponsord door Stéphane Hessel, Ambassadeur van Frankrijk en in de aanwezigheid van vele andere persoonlijkheden waaronder Minister-President Elio Di Rupo, was een gelegenheid om de Oostenrijkse Centrum van Filosofie voor Kinderen (winnaar van de Prijs) te onderstrepen.In 2013, Henri La Fontaine Stichting in samenwerking met het Mundaneum viert de 100ste verjaardag van de Nobelprijs voor de Vrede aan Henri La Fontaine (1913). Geschonden feit: België heeft tien Nobelprijswinnaars, waaronder vier gewijden aan de vrede ! Op 9 december 2014, heeft Henri La Fontaine Stichting de prijs van de tweede editie van de wedstrijd Henri La Fontaine aan de vereniging Cartoons voor de Vrede toegekend, voorgezeten door Jean Plantu. Op 7 januari 2016, de bloemlezing ' Wat een stomme oorlog! "Kwam uit in de boekhandel. Het boek geïllustreerd met tekeningen van Plantu, bevat iets minder dan honderd teksten over tolerantie, pacifisme en universele broederschap.

Persoverzicht